Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Jul & Nyårsskräckisar

InläggPostat: tis dec 23, 2008 14:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Ohja! Den ska ses :)

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 23, 2008 20:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Jaha, då har jag sett Silent Night 3an och det var en av de mest ruttna rullar jag sett sedan Star Wars Holiday Special. Värdelöst är bara förnamnet på skiten. Ricky vaknar upp ur koma och är masar omkring en sommar (fast det ska vara jul). Ingen jävla julstämning alls att prata om + äckel dåligt manus gjorde att jag knappt orkade se klart skiten. Min VHS grät efter filmen var klar. Jag förstår den...
Bild
En jävla julgran, utan klappar. 4an är sämre, otroligt nog

och sist ut: Gremlins!!! Som var bra, även om jag mindes den som lite bättre. Blodig och kladdig för att en film som gör anspelningar på att rikta sig till barn. Tyvärr verkar en del vara bortsaxat eftersom en del sidospår inte följs upp. Tre starka träd blir dock betyget.
BildBild[img]http://malin.typepad.com/biblioteksrelaterat/images/julgran.gif[/iimg]
det var alla för iår. Happy garbage day everyone!!!

InläggPostat: tis dec 23, 2008 21:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Dead End blev julfilm nr2!

Riktigt mysigt obehaglig film - gillade den lika mkt som senast jag såg den. Skillnaden var att jag fick tösabiten att se den nu - perfekt tillfälle! :)

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: mån dec 29, 2008 20:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: fre feb 01, 2008 22:55Inlägg: 31Ort: tyringe
Black christmas är en bra julskräckis. Silent night deadly night ochså.

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 08, 2009 16:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Såg X-mas Tale och Silent Night Deadly Night 2. Båda sög, så jag lade ner.

I framtiden blir det bara Black Christmas. 8)

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 08, 2009 16:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: lör maj 31, 2008 06:54Inlägg: 1692Ort: Göteborg
X-mas tale är ingen höjdare, känns lite Ensam Hemma aktig!

InläggPostat: tor jan 08, 2009 22:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: fre feb 01, 2008 22:55Inlägg: 31Ort: tyringe
är christmas Evil bra? skulle vilja se den

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 16, 2009 14:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Den drygt 20-minuter långa svenska slafsrökaren The Resurrection of Michael Myers Part II (1991) utspelar väl sig på själva nyårsnatten/dagen?

Ett gäng har ett nyårsjippo o då dyker Michael Myers o Leatherface upp
där o delar dom på mitten eller på tvären (ja, mer el. mindre i alla fall).

Porrfilmsregissören Mike Beck gjorde filmen tillsammans med nå'n jag inte minns namnet på.

Part 1 o denna blev totalförbjudna här..

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 14, 2009 09:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Såg P2 och den visade sig vara bättre än jag trott. Julig stämning och rätt spännande stundtals. Att karaktärerna beter sig lite kliché artat är okej. Det fungerar på något sätt ändå. Filmen levererar ändå. Betyget blir tre julgranar:
BildBildBild

Sen blev det Black Santas Revenge med ingen mindre än Ken Foree(!) i huvudrollen. Handlingen var att några elaka tjuvar stjäl fattiga barns julklappar och Ken Foree måste hjälpa till att få tillbakls dom. Rätt rutten handling, och filmen i sig vat inte så mycket roligare. Rätt trist trots en spel tid på 20 minuter. Dåligt gjorda gore scener drar ner betyget till en tvåa
BildBild

Feeders 2: Slay Bells avnjöts sist, och den filmen tog mig tre dagar att orka se klart. Jag tänker inte ens skriva handling och kommer inte ge den betyg eftersom filmen knappt kan klassas som film. Den klassas som självplågeri!

InläggPostat: mån dec 14, 2009 10:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Har börjat beta av Silent Night Deadly Night serien,

Ettan är ju klockren.

Tvåan består ju typ halva filmen av klipp från ettan och sen utspelar den sig ju mest på sommaren förutom lite på slutet.

Trean kändes nästan som en parodi för killen ser ju inte riktigt klok ut när man ser hjärnan på honom och den blinda tjejen gjorde det inte bättre :lol:

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 15, 2009 12:00 Svara med citat
Andra Silent Night filmen är beyond awsome! De som gjorde filmen kan inte ha kunat någonting om hur en film ska göras. Precis ALLT är fel.
Såg precis A Deadly Little Christmas, som kändes som en Halloween ripp-off, fast på jul. Sonen i familjen mördar pappan, hamnar på mental sjukhus, rymmer 15 år senare och mord börjar begås i staden. Förutsägbar och tråkig. "Twisten" räknar man ut 10 minuter in i filmen. Skådespelarna ser ut som gamla porrskådisar och stämningen i Kalifornien (Mexico?) är allt annat än julig. Betyg:
Bild

Såg även The Blackout, och den var ännu värre. Strömavbrott i New York under självaste julafton resulterar att aliens (?) ska söndra och härska. Man har sett allt i filmen förut, och bättre (och INTE Hi8 filmat). Karaktärerna är träiga och jobbiga. Man sitter konstant och håller på utomjordingarna. Tyvärr gör de inte processen speciellt kort.
Rekommenderas enbart att se med en ovän.
Bild

InläggPostat: tis dec 15, 2009 12:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Silent Night Deadly Night 4 - Ja vad ska man säga? Inte mycket till julstämning där inte :lol:

Enda som var bra med den var att Maud Adams var lite porrig

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: ons dec 16, 2009 11:04 Svara med citat
Silent Night Deadly Night 5 var inte heller nån höjdare men den utspelade sig i alla fall runt julen

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 23, 2009 23:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
Christmas Evil
Bild

En kul, tromaproducerad(?) julskräckis. Rätt slött tempo, men en kul story. Förväntade mig en slasher, men någon direkt slasher var den väl inte. Somnade dock och missade de sista 10 minuterna även på denna. 6/10

Silent Night, Deadly Night
Bild

Sleazig och våldsam julslasher, inte lika bra som Bob Clark's mästerverk Black Christmas (såklart), men jävligt underhållande och ganska elak. Egentligen är väl hela filmen en stor kliché, men vad fan. Desto löjligare det är, desto bättre är det (oftast i denna genre). Trots att denna kom ganska sent är den väl lite av en klassiker. 7+/10

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 24, 2009 11:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Det är ju sista sekvensen i Christmas Evil som är bäst i hela filmen!
Annars har du rätt, någon slasher är det inte riktigt, mer en fyndig satir över julen...

InläggPostat: tor dec 24, 2009 12:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8296Ort: Borås, Sweden
God Jul & ett Gott Nytt År på er alla!

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 07, 2010 01:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Nå'n måste ju bara ha nämnt New Year's Evil här (orkar inte kolla efter :mrgreen: ),
eller hur??

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 30, 2010 21:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8296Ort: Borås, Sweden
I denna tråden har det tipsats friskt sedan -06. Många bra och mindre bra :) jul och nyårs skräckisar. Min fråga är nu om det kommit några nya filmer eller om det rent av finns några bortglömda pärlor som vi missat innan? En finsk tomte-skräckfilm är ju på gång vet jag.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis nov 30, 2010 22:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö

InläggPostat: tis nov 30, 2010 22:55 Svara med citat
Ja precis det är den jag tänkte på. Den har ju fått en egen tråd här på forumet också. Det skulle vara något, att få se den på bio i jul.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis nov 30, 2010 23:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Regissören bakom Rare Exports har även gjort två kortfilmer med samma tema :)

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tor dec 02, 2010 12:15 Svara med citat
Kan tänka mig att kortfilmerna gjordes för att skapa intresse och få producenter till långfilmen. Det är väl ofta så det görs.
Men mera julskräck nu, någon som vet?

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tor dec 02, 2010 15:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tor dec 02, 2010 17:18 Svara med citat
Dead end är ju bra. Den där Axe massacre är ju en kortfilm på 12 min. Men låter kanske intressant ändå.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: fre dec 03, 2010 22:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 14, 2010 12:24Inlägg: 329Ort: Huddinge
Är vi inne på kortisar är ju Treevenge ett hett tips :)

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 4 av 5
118 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori