Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Scifi skräck

InläggPostat: tor feb 03, 2011 18:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
dechrist; Längtar massor! Fullkomligt älskar Alien filmerna (även om 4e är si så där) Ska bli kul få se lite mer av Xenomorphernas bakgrundshistoria :)

De är även mina favoriter rent design mässigt, de är näst intill vackra!

Jolli; Absolut, hade tänkt det. Eller vänta på ett BD släpp, om jag nu inte missat att det redan finns ett...?

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 03, 2011 18:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8191Ort: Borås, Sweden
Både Forbidden World och Gallaxy of Terror finns på Blu-ray släpp på Shout. Jag har båda och de är riktigt fina. Och gillar du designen i Alien så ska du se Gallaxy of Terror som också är snyggt gjord

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 03, 2011 18:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons jun 15, 2005 09:12Inlägg: 476Ort: Halmstad
Båda är reg A låsta kan tilläggas.

InläggPostat: tor feb 03, 2011 18:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
phantasmagoria, fyran tycker jag är bra, även om den såklart är den svagaste i serien. Älskar att kika igenom extramaterialet på Alien Quadrilogy-boxen, så om du inte gjort det, gör det! Det är mååååånga timmar fin fakta och intervjuer där :)

Datum för biopremiären är satt till 8 Juni 2012 men frågan är ju bara om man kan lita på att det verkligen blir då. Blir riktigt kul när man får se första trailern dyka upp på internet.

InläggPostat: tor feb 03, 2011 22:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Alien filmerna är underbara. Den första är min absoluta favorit, så jäkla påträngande känsla.

InläggPostat: fre feb 04, 2011 21:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Håller med jolli, shout utgåvorna är ruggigt bra, har även skaffat starcrash men inte sett den ännu. Fullt med extramaterial och gissningsvis bra bild o ljud. De har ju även släppt remaken not of this earth med traci lords men har inte skaffat den.

Annars är nog en av mina favorit sci fi contamination som nämnts tidigare i tråden, riktigt underhållande film.

InläggPostat: fre feb 04, 2011 21:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Jag slår ett slag för Invasion Of The Body Snatchers.
Den från 78 är givetvis bäst, omtumlande nervig dramatik med en obönhörlig aura av paranoia och apocalypse. Sutherland gör en av sina bästa roller här. Människohunden och slutsekvensen glömmer man inte i första taget.
Originalet från 50-talet är möjligtvis en smula föråldrad men den erbjuder ett knippe kallsvettigt intensiva scener, särskilt den klassiska scenen mot slutet!
Body Snatcher från 93 är inte så dum heller, välkomponerad tajt regi av Ferrara som skickligt använder sig av fx i flera effektiva scener.
Lyckas faktiskt göra något eget av den välbekanta grundstoryn.
Betyg:
Body Snatcher 58 - 6/10
Body Snatcher 78 - 9/10
Body Snatcher 93 - 6.5/10

InläggPostat: fre feb 04, 2011 21:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Ah Invasion of The Body Snatchers anno 1978 är en favorit! håller med om slutsekvensen, jag kommer alltid förknippa Sutherland med en otäck fan efter det :lol:

InläggPostat: lör feb 05, 2011 12:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8191Ort: Borås, Sweden
Sen är väl The Invasion från -07 också en remake på den. Fast den gillas väl inte av folket här. Tycker personligen att den är rätt bra.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: lör feb 05, 2011 12:28 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: fre feb 04, 2011 11:21Inlägg: 5
Jag gillar Alien och Event Horizon... 2 underbara skräckfilmer!

Offline Profil
InläggPostat: lör feb 05, 2011 12:30 Svara med citat
Sen har vi ju AVP 1 & 2 också och Predator filmerna.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: lör feb 05, 2011 12:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
The Hidden är också en underhållande rökare som jag känner för att se om.

http://www.imdb.com/title/tt0093185/

Offline Profil
InläggPostat: lör feb 05, 2011 14:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Just ja, Invasion från 07 glömde jag bort, har faktiskt inte sett den.
Blir att ge den en chans, även om jag inte skulle uppskatta den så är det intressant att jämföra den med de andra.

InläggPostat: mån feb 07, 2011 08:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Jag har endast sett Invasion of the Body Snatchers från '78 och Invasion från '07. Invasion är helt klart godkänd men den är långt ifrån lika bra som den från 70-talet som är guld. Jag är också väldigt sugen på att se Abel Ferrara's version :)

InläggPostat: mån feb 07, 2011 08:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Visst finns det en Invasion of the Body Snatchers från typ 94?

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: mån feb 07, 2011 10:24 Svara med citat
Nja, nästar rätt. Från -93 precis som Haiylund nämnde tidigare.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: mån feb 07, 2011 10:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Jag gillar själva idén med Invasion of the Body Snatchers och har sett alla fyra filmerna. Den från 78 är klart bäst men originalet är riktigt bra också! 93 års version är nog den sämsta vad jag minns, fast den senaste var ingen höjdare heller.

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: mån feb 07, 2011 11:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Invasion Of The Bodysnatchers fr 93 är faktiskt rätt bra - gillar den :)

Den fr 78 har jag inte sett ännu, inte heller originalet fr 58. Men sjuttiotalaren har jag velat se länge, och många talar varmt om den.

Den fr 07 var allt annat än bra, har totalt tappat känslan & känns bara plastig.

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: ons feb 09, 2011 01:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 14, 2010 12:24Inlägg: 329Ort: Huddinge
Att ingen har nämnt Planet of the Vampires?

Sen är jag förtjust i undervattensmonsterskräck, typ The Rift eller Leviathan, som definitivt bör klassas som scifi.

Offline Profil
InläggPostat: ons feb 09, 2011 01:41 Svara med citat
Leviathan är riktigt bra!

InläggPostat: ons feb 09, 2011 03:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
Håller med om att Invasion Of The Bodysnatchers (1978) är otroligt bra. En utav mina favoriter! Det skulle vara kul att se originalet samt Ferrara's version någon gång också. Den från -07 har jag sett och den var inte mycket att ha.

Offline Profil
InläggPostat: ons feb 09, 2011 14:30 Svara med citat
Ohja! Leviathan är grymt bra! :) :)

Screamers rullarna är också finfina :)

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 10, 2011 13:34 Svara med citat
För de som inte hört det så kommer en prequel på The Thing.
http://www.imdb.com/title/tt0905372/

Både skeptisk men samtidigt väldigt sugen på att se vad det blir av den :)

InläggPostat: tor feb 10, 2011 14:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
The Thing-prequeln tror jag starkt på! Kan kanske bero på att Mary Elizabeth Winstead är med iofs :x

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: fre feb 11, 2011 21:27 Svara med citat
Hammers mästerliga Quatermass And The Pit förtjänar att nämnas i sammanhanget också.
En spännande och fascinerande film med ett tänkvärt och intelligent manus.
Trovärdiga skådespelarinsatser och imponerande effekter förgyller Roy Ward Bakers originella scifi-klassiker.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 3
59 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori