Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  efterlysning: Spökfilmer och övernaturliga

InläggPostat: tis feb 22, 2011 20:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
The Innocents som nämns för 6 år sen(!) har jag inte sett än men har den lånad, verkar mysig! Jolli, Noroi är det delade meningar om men imo en av de absolut bästa, riktigt ruggig!

InläggPostat: tis feb 22, 2011 20:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: lör maj 31, 2008 06:54Inlägg: 1692Ort: Göteborg
Hedulven skrev:
The Changeling, kill187?

Den är verkligen en höjdare. Annars finner jag personligen Ringu klart mest skrämmande.

Tackar tackar! Andra gången idag som du hjälper mig med en titel... ^:)^ :x

InläggPostat: tis feb 22, 2011 22:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Glad to be of service. :)

Offline Profil
InläggPostat: ons feb 23, 2011 01:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 14, 2010 12:24Inlägg: 329Ort: Huddinge
jolli skrev:
Hängde med en kompis som sa att jag skulle visa han en spökfilm som verkligen, verkligen är skrämmande, eftersom han mena på att jag har koll på det. Och visst det har jag säkert. Har ju sett alla filmen som nämnts här typ. Men just det är problemet! Nu kan jag inte komma på vilken som är mest skrämmande och skulle passa att visa honom. Så frågan till er är såklart. Vilken ska jag visa? Är det The Eye kanske?

INTE The Eye!
Men om han inte redan är trött på dom asiatiska rullarna skulle jag beta av dom andra klassikerna: Dark Water, A Tale of Two Sisters, Ju-On: The Grudge, Shutter. Eller några nyare, som A Slit-Mouthed Woman eller Noroi. Eller The Orphanage kanske?

Offline Profil
InläggPostat: ons feb 23, 2011 01:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
jolli skrev:
Hängde med en kompis som sa att jag skulle visa han en spökfilm som verkligen, verkligen är skrämmande, eftersom han mena på att jag har koll på det. Och visst det har jag säkert. Har ju sett alla filmen som nämnts här typ. Men just det är problemet! Nu kan jag inte komma på vilken som är mest skrämmande och skulle passa att visa honom. Så frågan till er är såklart. Vilken ska jag visa? Är det The Eye kanske?

Don't Look Now kanske? Om man kan räkna den som spökfilm. Annars är ju (Takashi Miike's) One Missed Call jäkligt läskig och bra, om han hellre vill se någon lite nyare film. The Fog är ju en klassiker annars, och förmodligen den bästa spökfilmen som gjorts.

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 24, 2011 10:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8191Ort: Borås, Sweden
Tack för alla tips. Själv så har jag ju som sagt sett alla filmer typ, men när man ser så mycket skräck som jag så rör man lätt ihop vad som är skrämmande och inte.
Noroi har jag men tyckte inte den var så äcklig alltså. Kom också på att jag sett Lake Mungo och inte heller blev skrämd av den.
Det blev till slut att vi såg Last Exorcism som jag personligen inte alls tycker var läskig men tänkte att den säkert skrämmer honom. Men han tyckte inte den var otäck alls.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 24, 2011 11:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: lör maj 31, 2008 06:54Inlägg: 1692Ort: Göteborg
Ah taskigt val av film till sist måste jag säga...men inte lätt att veta det innan man sett den!

InläggPostat: tor feb 24, 2011 13:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 14, 2010 12:24Inlägg: 329Ort: Huddinge
The Woman In Black bör nämnas här också! Helt otippat är en brittisk tv-produktion från 1989 SKITLÄSKIG. Fan vad jag blev rädd i vissa scener. Och det händer EXTREMT sällan.

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 24, 2011 22:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Instämmer! Det var ett par scener i den som riktigt creepy!

Skrev en recension på den 2006:
http://www.fanatiskfilm.se/recensioner/ ... 0black.htm

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 5 av 5
109 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster
Sök efter: