Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  Sergio Martino Giallos.... din favvis?

Sergio Martinos bästa giallo

strange wardh of mrs vice
25%
[ 5 ] 25%

the case of the scorpions tail
25%
[ 5 ] 25%

torso
30%
[ 6 ] 30%

all the colors of the dark
5%
[ 1 ] 5%

your vice is locked a locked room and only i have the key
15%
[ 3 ] 15%

suspected death of a minor
0%
[ 0 ] 0%

the scorpion with two tails
0%
[ 0 ] 0%

Antal röster : 20
InläggPostat: lör apr 09, 2011 18:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: lör apr 02, 2011 22:52Inlägg: 12
TROR jag fick me alla

Offline Profil
InläggPostat: lör apr 09, 2011 19:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12117Ort: Skåneland
Torso såklart :)

InläggPostat: tis apr 12, 2011 12:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
Jag valde All the colors of the dark men måste erkänna att det är några år sedan jag såg Martinos gialli... måste se om dem och se om jag fortfarande håller med min egen röst här... :wink:

/Ullis

InläggPostat: tis apr 12, 2011 13:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Har bara sett Torso och Case of The Scorpions Tail, där vinner Torso. "Vice" filmerna verkar ju vara något alldeles extra om man får tro de flesta recensenter!

InläggPostat: tis apr 12, 2011 13:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6341Ort: Haddonfield
Ahh, favorit genre. :x

Man blir nästan mörkrädd när man ser vilka sanslöst BRA filmer Martino gjort där.

Har alla av dom du listar där och att välja vilken som är bäst är näst intill omöjligt då alla där är riktigt, riktigt BRA filmer.

Men ska man säga en så blir det nog ändå your vice is locked a locked room and only i have the key. 8)

InläggPostat: tis apr 12, 2011 13:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8304Ort: Borås, Sweden
The case of the scorpions Tails får min röst, en gammal favorit. Jag röstade fast jag inte sett All the colors of the Dark. The Scorpio with two Tails är ju en skön horror/giallo också.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tor apr 28, 2011 06:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
De fyra översta har jag ELLER har sett. Resten har jag aldrig ens sett så...

Tills vidare faller iallafall min röst på Torso, som bör vara hans brutalaste giallo.
Skön rulle det (får se om man köper det nya BU-släppet)!

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 21, 2011 15:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån aug 08, 2011 09:21Inlägg: 65Ort: Öland
De flesta av Sergio Martinos Gialli håller väldigt hög klass - han är utan tvekan en av mästarna i genren. Måste säga att jag nog har Torso som favorit då det var både en inkörsport till andra Martino Gialli och genren i helhet för mig en gång i tiden.

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 21, 2011 16:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Har skrivit upp alla dessa så att man kan införskaffa dom. Har endast Torso för tillfället och det är tyvärr den enda som jag sett. Riktigt fin film. Undviker att rösta då jag inte sett de andra.

InläggPostat: sön aug 21, 2011 17:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Har inte sett tillräckligt många för att kunna välja. Vilka borde man se? Sett Torso.

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 25, 2011 23:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
Phanta: För att få en rättvis uppfattning så rekommenderar jag att du ser alla på listan här om du har möjlighet.

/Ullis

InläggPostat: fre aug 26, 2011 11:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Då ska jag göra det :)

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: lör aug 27, 2011 16:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
felpost

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 25, 2011 12:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6341Ort: Haddonfield
Jag tror jag röstade på your vice is locked a locked room and only i have the key för den är djävulskt bra.

Men efter att ha sett Strange vice of Mrs. Wardh på bio så vette fasen alltså.

Hoppas jag får chansen till att se your vice is locked a locked room and only i have the key på bio så att jag kan jämnföra dem. :wink:

InläggPostat: sön sep 25, 2011 20:59 Svara med citat
Håller med Argento här, Strange Vice of Mrs Wardh var onelkligen ruskigt bra!
Så länge sedan jag såg denna och då otextad så nu på bioduken och med text så kunde man följa med i filmen på ett helt annat sätt.

Rekommenderas!

/Ullis

InläggPostat: sön sep 25, 2011 21:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Har ju inte sett allt han gjort, men få filmer klår Strange Vice... och särskilt efter att ha sett den på bio i Alingsås, så den får min röst!

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: sön sep 25, 2011 21:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Torso är den giallo jag uppskattar mest av herr Martino. I övrigt är jag inte lika begeistrad. Your Vice Is a Locked Room and Only I Have the Key finner jag nästan outhärdligt seg och tråkig, kan gott tänka mig att sälja av den. :wink: Martino briljerar mer i andra genrer för mig.

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 25, 2011 21:32 Svara med citat
Jag ska ta och se om Your Vice is a locked room.... förhoppningsvis nu under veckan, kommer inte ihåg mycket av den då det är länge sedan jag såg den...

Pazzo: Ja visst var den bra? Jag tyckte det var höjdpunkten i Alinsås' filmprogram omän alla 3 filmerna var riktigt bra.

/Ullis

InläggPostat: mån sep 26, 2011 12:11 Svara med citat
Ullis: Jag tror du INTE ska se Your Vice is a locked room hemma.

Vem vet, den kanske dyker upp på en bio nära dig framåt vårkanten. :wink:

InläggPostat: mån sep 26, 2011 12:42 Svara med citat
Ahh, då avvaktar jag med att se just den filmen hemma :wink:

Har ju ett antal gialli hemma som jag kan kika på istället :)

/Ullis

InläggPostat: tis feb 14, 2017 23:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Torso såklart.

InläggPostat: fre feb 24, 2017 23:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Som god tvåa: Suspected death of a minor. Har ni missat den? Femdjävligt bra rulle!!!

InläggPostat: lör feb 25, 2017 15:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8304Ort: Borås, Sweden
Suspected death of a minor är för mycket komedi för min smak. Passar enligt mig inte in i en giallo. Men håller med. Inte en helt dåligt film.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
23 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori