Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  dtm.at

InläggPostat: tor mar 13, 2008 08:03 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Någon som har handlat härifrån? Dom har mycket godis i butiken men jag vill helst ha några omdömen innan jag beställer. Någon?

www.dtm.at

InläggPostat: tor mar 13, 2008 09:14 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons mar 10, 2004 10:23Inlägg: 1591Ort: Malmö
Har beställt därifrån två gånger: första gången tog det en jäkla tid att få hem filmerna, senaste gången gick det på stört. Frakten är lite dyr men de skickar alltid rekommenderat, fint packat (med tyskt godis i paketet) och utbudet tyska dvd:s är ju helt outstanding. Beställer gärna därirån igen.

InläggPostat: mån jul 23, 2012 11:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12227Ort: Skåneland
Jag och Rudnert har beställt två gånger från dtm.at och det har funkat bra, som sagt det tar lång tid innan man får filmerna, räkna med närmare tre veckor.

InläggPostat: mån jul 23, 2012 19:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: fre dec 24, 2004 03:02Inlägg: 32Ort: Norge, Trondheim
Vet du om de skriver ned verdien på pakkene du bestiller?
Alt over 200 kr. inn til Norge betyr straffetoll og ekstra gebyr.

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 23, 2012 19:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12227Ort: Skåneland
Det vet jag faktiskt inte, vi beställde tillsammans och i Rudnerts namn så han fick hem paketet, så jag vet inte om det stod något tullvärde på paketet.

Du menar för att Norge inte är EU så blir det strafftull på allt över 200 kronor ??
Hur mycket blir strafftullen i såfall, 25% eller ??

Du kan väl maila dtm.at och fråga dom.

dtm@dtm.at

InläggPostat: mån jul 23, 2012 19:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: fre dec 24, 2004 03:02Inlägg: 32Ort: Norge, Trondheim
Hvis man i Norge bestiller noe over en verdi på 200 kr må man betale 25% moms av kjøpeverdien samt en tollavgift på omtrent 120-30 kroner i tillegg.
Bøker samt noen andre varer er unntatt dette.
For å være helt ærlig vet jeg ikke hvordan det er fordi omtrent alt jeg kjøper har en nedskrevet verdi.

Dette unngår man som regel ved å få dem til å skrive ned verdien på det man kjøper, men Tyskerne virker å være veldig skeptisk til dette.
Men ATM er vel fra Østerrike?

Hvordan er Eu regler på dette, jeg vet at hvis Nordmenn kjøper varer fra EU skal man ikke betale VAT.

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 23, 2012 23:26 Svara med citat
Japp det stämmer att DTM ligger i Österrike

Ingen aning om man kan be dom att skriva ner värdet ??

Det låter ju bra om det stämmer att om norrmän handlar från EU så slipper dom betala moms och skatt :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
7 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori