Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Tips & Övrigt  ~  Utrustning / Teknik / Hembio / Ljud

Gå till sida Föregående  1 ... 33, 34, 35, 36, 37
InläggPostat: ons nov 22, 2017 13:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1286Ort: Borås
Tror ni 75-tum blir för stort på ca 3 meters avstånd? Alternativet är 65-tum

InläggPostat: ons nov 22, 2017 13:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6253Ort: Haddonfield
DAMN!!

75-tum låter som en lite n bio salong så på 3 meter låter det ju som att sitta på första raden på bio och det hatar man ju.

Vad kul att du också är i köpa ny TV taget. :ymparty:

Men vänta lite, det kommer både Black Friday, Mellandags REA och Nyårs REA då det kan vara halva priset på TV apparater. \:D/

InläggPostat: ons nov 22, 2017 17:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8247Ort: Borås, Sweden
Jag orkar inte med stressen på reor. Köper när jag vill ha det istället.
Gällande tv-köpet bonesaw så har ju dagens tv-apparater så sjukt bra bild att man kan sitta nära och fortfarande uppleva bilden lika bra. Och som AR säger så blir det ju grym bio-Känsla av stor tv. Men jag personligen valde ju 55-tum och har typ 3 meter avstånd. Lite mer. Jag var nära att köpa 65-tum men är nu nöjd med att jag nye gjorde det. Vid film vill jag ha stort men sen när de är typ nyheterna eller liknande vill jag inte ha bio-Känslan.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: fre nov 24, 2017 16:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Bonesaw: Jag skulle tro att 75 tum blir lite väl stort på det avståndet. Jag skulle nog ha satsat på 65 istället.

I dagsläget kör vi på en 49-tummare (vilka udda storlekar de har börjat med!) som köptes lite i panik när den gamla lade av i våras. Otroligt nöjd med den. Vi är i husköpartankar och på måndag är det ett hus vi ska titta på som sambon i sina tankar redan köpt. Det sista halvåret har varit rätt intensivt med alla husvisningar. Antingen har det inte känts rätt eller så har priset dragit iväg tokmycket. Blir det av så kommer det finnas utrymme till ett biorum nere i källaren utöver den mancave jag ska ha (att jag ska ha ett eget rum är redan ett krav då det även kommer användas som kontor de dagar jag jobbar hemifrån). Då blir det någon grymmare model än nuvarande tillsammans med ett surround-system :ymparty:

InläggPostat: fre nov 24, 2017 16:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6253Ort: Haddonfield
En riktigt FET mancave borde det fan vara lag på att alla filmsamlare/filmtokar ska få ha. 8)

dechristianize; Lycka till med husköpet!! :ymparty:

InläggPostat: ons jan 31, 2018 20:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8247Ort: Borås, Sweden
Så nu äntligen har jag köpt en Ultra HD-spelare. Blev en Samsung. Nu kan jag njuta av riktig 4K Ultra HD kvalite. Köpte en soundbar samtidigt för att höja upplevelsen.

Bild

LG SJ 4
Bild

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: fre feb 02, 2018 00:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Schysst Jolli! Kör regionsfri bluray via min HTPC, den är dock inställd i min minimala mancave så den används tyvärr inte så mycket som jag önskat. Hoppas Dvdirect börjar sälja regionsfria Ultra HD-spelare inom en snar framtid, i så fall blir det nog ett inköp.

Uppdatering sedan mitt förra inlägg i tråden:
Vi vann budgivning på huset som jag pratade om i förra inlägget. Några dagar innan besiktningen slutade dock säljaren att kommunicera med oss, trots att de skulle höra av sig under samma dag. Mäklaren ringde dagen efter och meddelade att försäljningen avbröts pga sjukdom i familjen (Vi visste att de hade sjukt barn under utredning. De åkte in akut vilket var droppen för dom) . Det var inte läge för dom att bygga nytt hus helt enkelt.

Fortsätter gå på husvisningar och nu har vi två objekt som vi hoppas kan vara intressanta. De ser intressanta ut på bilderna och planlösningarna är riktigt bra. Båda har möjlighet att inrymma både en mancave och biorum :)

InläggPostat: tor sep 06, 2018 19:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12102Ort: Skåneland
Idag köpte jag en Nokia 28 tum Tjock-TV från 1990-talet som kostade 125 kronor på Myrorna i Malmö :ymparty:

Bild

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 37 av 37
908 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 33, 34, 35, 36, 37
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori