Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Frostbiten, svensk vampyrfilm!

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Nästa
InläggPostat: fre apr 08, 2005 09:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Såg ett inslag om den här filmen i gårdagens filmkrönika, ingen tråd om det tidigare vad jag kan se, så slänger väl upp en :)

http://www.frostbiten.se/

InläggPostat: fre apr 08, 2005 09:37 Svara med citat
david skrev:
Såg ett inslag om den här filmen i gårdagens filmkrönika, ingen tråd om det tidigare vad jag kan se, så slänger väl upp en :)

http://www.frostbiten.se/

Det ska bli kul att se vad Anders hittar på med den här filmen :) Jag har hört både gott och ont om manuset, men jag hoppas på det bästa. Vad jag vet så kör även Martin Munthe second unit på den.

InläggPostat: fre apr 08, 2005 09:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Filmen verkar intressant, men vi får väl se vad som händer. Verkar vara rät schyssta make up grejer i alla fall...

InläggPostat: fre apr 08, 2005 11:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Fick ingen större uppfattning om filmen. Hur ska den vara?
Erotisk vampyrfilm kan man väl glömma.

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 08, 2005 14:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Det verkar inte vara så mycket erotik i den. Men en hel del blod.

Frostbiten (Frostbite) (35mm)
Teenage-Vampire-Splatter-Horror-Comedy. Script finished. Project supported by MEDIA+, The Swedish Film Institute and Film i Skåne.

Hittade detta på deras hemsida... Kan ju bli kul

Men snackar dom svenska eller engelska??? I filmkrönikan gav ju regissören order på engelska... Men det är ju nästan bara svenska skådisar med. Hoppas det inte blir en ny Camp Slaughter bara, nu menar jag att skådisarna snackar dålig engelska.

InläggPostat: fre apr 08, 2005 14:06 Svara med citat
Giallo skrev:
Det verkar inte vara så mycket erotik i den. Men en hel del blod.

Frostbiten (Frostbite) (35mm)
Teenage-Vampire-Splatter-Horror-Comedy. Script finished. Project supported by MEDIA+, The Swedish Film Institute and Film i Skåne.

Hittade detta på deras hemsida... Kan ju bli kul

Men snackar dom svenska eller engelska??? I filmkrönikan gav ju regissören order på engelska... Men det är ju nästan bara svenska skådisar med. Hoppas det inte blir en ny Camp Slaughter bara, nu menar jag att skådisarna snackar dålig engelska.

Den kommer att vara på svenska, eftersom den riktar sig mot den svenska marknaden. Huvudsaken den inte har lika otajt manus som Death Academy, så är jag nöjd och belåten.

Du får väl kolla med Munthe, eftersom han jobbar med Frostbiten också.

InläggPostat: fre apr 08, 2005 16:35 Svara med citat
Haha... Du är rolig du Fred...

InläggPostat: mån nov 07, 2005 23:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tor jun 10, 2004 18:35Inlägg: 169Ort: värmland, karlstad
Tjena allihopa.

Upptäckte att Frostbiten teasern är släppt på siten:

Länk:
http://www.frostbiten.se/swe/trailer_ql.html

Svensk blodig vampyrrulle, ser verkligen fram emot att se den!

/Ola

InläggPostat: mån nov 07, 2005 23:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2155
Detta kan nog bli bra.

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 07, 2005 23:50 Svara med citat
Teasern var ju bra i allafall. Vet nån när den har premiär? Vill gärna se den?

InläggPostat: tis nov 08, 2005 09:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån apr 05, 2004 13:03Inlägg: 696
Trailern gav ett bra intryck, verkar vara snyggt gjord. Hoppas bara dialogen håller... då kan det bli riktigt bra.

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 08, 2005 10:24 Svara med citat
Februari nästa år ska den ha premiär enl imdb.

InläggPostat: tis nov 08, 2005 12:48 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Tror denna film kan blir riktigt bra, det behövs verkligen en Svensk vampyrfilm.

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 08, 2005 14:02 Svara med citat
Det behövs svenska skräckfilmer överhuvudtaget! Inte bara vampyr rullar. Varför inte en högbudget svensk zombierulle, eller äkta slasherfilm. Jag kanllar inte strandvaskaren för slasher eftersom det inte var en droppe blod i den. Det hade tagits emot med varma händer.

InläggPostat: tis nov 08, 2005 14:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre sep 02, 2005 19:54Inlägg: 2360Ort: Plainfield
Tycker att trailern inte gav så mycket, förutom att det verkar vara hög kvalite på filmen. Nog värd att kolla in!

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 08, 2005 14:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor maj 06, 2004 20:03Inlägg: 533Ort: Strömstad
Ja håller med, trailern gav inte så mycket, kändes som hög budget men har ingen aning om vad man kan förvänta sig.

InläggPostat: tis nov 08, 2005 15:33 Svara med citat
Vad jag kände när jag såg trailern var följande... Det verkar vara väldigt välproducerat, snygga vampyrer, det lilla man nu fick se av dom. En hel del blod slask verkar det vara, om det lilla man fick se nu inte var allt.

Men det här är väl som det är med alla filmer, trailern är bra och snygg och sen är filmen bara skit.
Men jag hoppas att filmen är bra. Det behövs en bra svensk skräckfilm, dom växer inte på träd...

InläggPostat: tis nov 08, 2005 17:26 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: ons dec 15, 2004 12:08Inlägg: 72
Tror det blir en ok rullle......Hörde på lantz att hon blivit erbjuden en roll, om hon är med eller inte vet jag ej. Oavsett. blir det intressant att se filmen.

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 08, 2005 22:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jan 04, 2004 21:07Inlägg: 818Ort: Stockholm
Jag tror att det här kan bli en underbar film! Verkar vara otroligt välgjord... ska definitvt ses!

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 09, 2005 10:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jan 19, 2004 14:14Inlägg: 195Ort: Stockholm
Regissören Anders gav kommando på engelska för att fotografen inte kan svenska (han är britt och heter Chris Maris).

Jag har inte sett någonting ur filmen ännu. Budgeten ligger på 22 miljoner. :) ...alltså 220 st Camp Slaughter.

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 09, 2005 11:29 Svara med citat
Martin Munthe skrev:
Regissören Anders gav kommando på engelska för att fotografen inte kan svenska (han är britt och heter Chris Maris).

Jag har inte sett någonting ur filmen ännu. Budgeten ligger på 22 miljoner. :) ...alltså 220 st Camp Slaughter.

Ok, det förklarar saken..

InläggPostat: ons nov 09, 2005 12:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
m.s skrev:
Tror det blir en ok rullle......Hörde på lantz att hon blivit erbjuden en roll, om hon är med eller inte vet jag ej. Oavsett. blir det intressant att se filmen.

Hoppas att hon spelar nån som blir dödad då! :lol:

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: ons nov 09, 2005 12:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
All svensk skräck som görs tycker jag ska uppmuntras, till och med Camp Slaughter är värd att uppmuntras för den har sina höjder med precis som alla filmer.
Och är det en ny svensk vampyr-rulle med så bara go for it !

Ingen som kommer ihåg den Danska Nattens Ängel ?
Det var en skön vampyr-rulle det :D

Fast ska Lantz vara med så hoppas jag att hon pålas snabbt :wink:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: ons nov 09, 2005 12:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8247Ort: Borås, Sweden
22 miljoner är väldigt mycket för en svensk skräckfilm. Fan vad roligt! :D

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: ons nov 09, 2005 17:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
fan vad bra med en sån stor budget! :D och att det inte bara är en annan svensk slasher

http://swedish-psycho.dvdaf.com/
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 11
258 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori