Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Off-Topic  ~  Vad fick er att älska skräckfilm?

InläggPostat: mån apr 10, 2006 08:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Hade varit kul att veta vad det var som gjorde att alla fick upp ett intresse för skräck. Själv var jag väl i 7-8 års åldern, är 28 nu, när min faster kom hem från London där hon hade varit och gått en special FX make up utbildning under ett år. Då hon behövde nån att sminka upp och fota för sin portfolio, så ställde jag alltid upp. Har en del riktigt grisiga foton på mig som liten. :D Hemma hade hon även en stor hög med slafsiga filmer som hon tog inspiration ifrån och där fick jag för första gången uppleva min första skräckfilm, och det var Fredag den 13:e och gissa om jag var såld. Sen startade min andra faster upp en video butik i Malmö och när den gick i konkurs så fick vi en hel del video filmer, varav rätt mycket som inte var så barnvänligt. Kommer ihåg när jag hade barnkalas och jag öste på Savage Streets med Linda Blair och mina kompisar gick hem och berättade för sina föräldrar vad dom hade sett för film. Gissa om min mamma blev nerringd av arga föräldrar. :lol: När jag började tjäna mina egna pengar så brände jag det mesta på film och på den vägen är det. 8)

InläggPostat: mån apr 10, 2006 12:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Evil Dead
va 7 eller 8 år tror jag, föll direkt...

Började dock inte samla förrens nyligen, är nu 19 år.

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: mån apr 10, 2006 14:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
smulan skrev:
Evil Dead

Inte många föräldrar idag som hade låtit sina ungar se filmer som Evil Dead. Älskade den när jag var liten, tycker fortfarande den är lika bra idag. Konstigt nog hade jag aldrig mardrömmar som barn även fast jag slukade sådana filmer i mängder.

InläggPostat: mån apr 10, 2006 16:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön mar 19, 2006 18:37Inlägg: 768Ort: Umeå
babydamien skrev:
smulan skrev:
Evil Dead

Inte många föräldrar idag som hade låtit sina ungar se filmer som Evil Dead. Älskade den när jag var liten, tycker fortfarande den är lika bra idag. Konstigt nog hade jag aldrig mardrömmar som barn även fast jag slukade sådana filmer i mängder.

kanske för att du blev avtrubbad väldigt tidigt? :)

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: mån apr 10, 2006 16:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
babydamien skrev:
smulan skrev:
Evil Dead

Vet inte om jag fick se den egentligen, va hemma hos en polare o hans storebror hade en hel del filmer.

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: mån apr 10, 2006 16:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
friday the 13th när jag va 8 lr 10 år......
älskar den lika mkt nu som jag gjorde då....

börjare samla när jag va typ 11 lr 12 år.....
det va vhs på den tiden....
och alla dom är borta nu hehe.....

InläggPostat: mån apr 10, 2006 16:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jun 02, 2005 11:08Inlägg: 1749Ort: Hisingen
6-7 år såg jag Twilight Zone på TV, men jag var inte fast förrän jag var 10, då vart det Critters som tog min oskuld! :lol:

InläggPostat: mån apr 10, 2006 16:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Dagmar Lassanders trasiga artär och medföljande blodkaskader i Quella villa accanto al cimitero.

InläggPostat: mån apr 10, 2006 18:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån maj 09, 2005 08:12Inlägg: 379Ort: De Smålänska Skogarna ( Nässjö )
Min brors fel , visade mig en massa Jason , Xtro , Halloween när jag var runt 10 år och förstörde mig för livet antar jag. :wink:

I´ve come here to kick ass and chew bubblegum , and i am all out of bubblegum!

RUTGER HAUER RULES !!

Fulci is God!!

Fuck the system , cause the system sucks!!! - "Hypocrisy"
Offline Profil
InläggPostat: mån apr 10, 2006 18:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Almost Human skrev:
Dagmar Lassanders trasiga artär och medföljande blodkaskader i Quella villa accanto al cimitero.

Vi har många vandrat Fulci-vägen.
Även jag! Tyckte att brorsans coola videoinstick såg coola ut och smygsåg på filmerna. En av de första jag fattade verkligt tycke för var Staden Med De Levande Döda.
Annars så var jag rätt tidigt med Hellraiser. Ville alltid hyra den när polarna skulle ha filmkväll.

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: mån apr 10, 2006 19:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Det var väl Evil Dead 2 som fick mina ögon att öppnas ... :D

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån apr 10, 2006 19:29 Svara med citat
mamoulian skrev:
Det var väl Evil Dead 2 som fick mina ögon att öppnas ... :D

Vi Växjöbor och Evil Dead, det är nått speciellt! :wink:

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: mån apr 10, 2006 20:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Man såg ju precis allt när man var liten och det är ju många år sedan :D
Videons barndom som sagt, varför just skräck är väl det faktum att man vill se något som verkligen får en att känna sig berörd och för att vara helt ärlig så är det väl för att få se så mycket slafs och klegg som möjligt samtidigt som man vill få känslan av att det man kommer att se kommer vara det värsta som man sett fast det har inte hänt än fast Naked Blood är väldigt nära :wink:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: mån apr 10, 2006 20:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Började gilla skräckfilm ganska sent - 16, 17 var jag nog... men det har man ju sakta men säkert tagit in en aning :)

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån apr 10, 2006 20:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Förr när man skulle hyra film så var det alltid bland skräckisarna man kollade först och sen porren :lol:

Det är inte förän de sista 7-8 åren som jag har verkligen gett mig i träsket :lol:
Och mamoulianbaby gör sitt bästa för att dra ner mig ytterligare i det :wink:

Offline Profil
InläggPostat: mån apr 10, 2006 20:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre sep 02, 2005 19:54Inlägg: 2360Ort: Plainfield
lizzardking skrev:
Förr när man skulle hyra film så var det alltid bland skräckisarna man kollade först och sen porren :lol:

Det är inte förän de sista 7-8 åren som jag har verkligen gett mig i träsket :lol:
Och mamoulianbaby gör sitt bästa för att dra ner mig ytterligare i det :wink:

Porrträsket eller skräckträsket? :wink: :lol:

Offline Profil
InläggPostat: mån apr 10, 2006 20:26 Svara med citat
Det är det nog bäst att låta bli att svara på :lol:

Offline Profil
InläggPostat: mån apr 10, 2006 20:30 Svara med citat
Mondo Macabro-träsket ... och annan världsomspännande trash :D

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån apr 10, 2006 20:31 Svara med citat
mamoulianbaby - min leverantör av det makabra och allt annat

Offline Profil
InläggPostat: mån apr 10, 2006 22:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
En Amerikansk Varulv i London och Fredagen den 13:e del 4, som de hette på svensk hyr, var bland de första man såg som fångade intresset!

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 11, 2006 22:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån okt 25, 2004 14:35Inlägg: 343Ort: Republiken
Har inte lärt mig älska skräckfilm än. Intresset går på sparlåga. Men det var väl de gamla vanliga: Elm Street-filmerna, Romeros zombies, The Blob osv.

InläggPostat: ons apr 12, 2006 07:14 Svara med citat
Kommer ihåg när jag och en kompis fixade riktigt dåliga VHS kopior med Fulci filmer. Det var första gången jag såg New York Ripper och The Beyond. Kan inte ha varit så gammal. Fan vilka tider det var. Man kämpade som bara den för att hitta dom grisigaste filmerna möjligt. Det var halva nöjet att försöka få tag på filmerna. Idag går man bara in på internet o beställer vad man vill ha, ett par dagar senare dimper filmen ner i brevlådan. Inte lika roligt. :(

InläggPostat: ons apr 12, 2006 15:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons mar 10, 2004 11:05Inlägg: 616Ort: Umeå
Var skiträdd för skräckfilmer å annat hemskt när jag var liten, kunde knappt sova i min egen säng (inte så hårt jag vet), sen tog de en 180 graders vändning när jag var hemma hos en kompis å hans brorsa hade hyrt Halloween, de måste ha varit den härliga adrenalinkicken man fick av att ha varit rädd konstant i 90min.

Sedan dess är man väll ständigt på jakt efter den där kicken man får av att se en riktigt bra skräckfilm.

InläggPostat: lör apr 15, 2006 17:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jun 12, 2005 01:13Inlägg: 841Ort: Karlskrona
Halloween. Köpte den på VHS som liten grabb och det var då jag fastnade för skräckfilm. :D

-Så vi äter bajs. Skriv det! Skriv det!
Offline Profil
InläggPostat: sön apr 23, 2006 20:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: lör apr 22, 2006 21:31Inlägg: 5Ort: Motala
jag såg någ en hel del skräckfilmer vid 10 års ålder typ men fasnade inte för det. det var först när man såg halloween som man fastnade för allt tittande

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
39 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori